Уж если зашли Вы ко мне на страничку –
Пожелать Вам удачи хочу!
Пусть летит она к Вам, словно птица,
И окажется всё по плечу.
Пусть здоровы все близкие будут,
Пусть сопутствует в деле успех,
Пусть к Вам тянутся добрые люди,
Ну, а счастья – пусть хватит на всех!...
Гра "Чарівний мішечок"
Учитель. Тут, у класі, за ніч побували герої різних творів і залишили свої речі. Перевіримо чутливість ваших пальців. Заплющіть ваші очі, візьміть у руку будь-який предмет з чарівного мішечка, уважно усвідомте на дотик найдрібніші фрагменти його рельєфу. Візуально складіть "портрет" цього предмета. Назвіть вашу річ, розплющіть очі і перевірте, чи правильно ви її визначили. Як ви гадаєте, кому цей предмет може належати? Розкажіть, як цей предмет характеризує героя, як він пов'язаний зі змістом твору, що вивчається.
"Справа в капелюсі"
Учні під веселу музику передають один одному капелюх. Коли закінчується музика, той, у кого в руках залишився капелюх, аналізує свою роботу на уроці або ставить оцінку тим, хто відповідав, і обгрунтовує її.
"Скриня зі старими речами"
Заглянемо в скриню зі старими речами. У ній знаходяться різні предмети, але ви повинні вибрати з цього оберемка тільки ті, що належать героям нашого твору, і назвати, кому саме.
"Чарівне дерево побажань"
Кожен учень по колу бере кольорову стрічку і висловлює добре побажання своєму однокласнику. Стрічка прив'язується до Чарівного дерева.
"Колір душі"
Уявіть себе в майстерні художника. Перед вами - чистий мольберт, фарби, палітра, пензлі. Якби ви були художником, які фарби використали для змалювання зовнішнього портрету героя твору? А для внутрішнього?
"Уся справа в капелюсі"
Учитель. Сьогодні у нас урок незвичайний, і вся справа "в капелюсі" (капелюх демонструється). У ньому - завдання для всіх нас. Усі по черзі витягують з капелюха папірці з завданнями (за біографією письменника, змістом твору тощо)
"Бачу, чую, відчуваю"
Читаючи твір, я ...
- бачу: небо, ліс, дощ, захід сонця;
- чую: шелест дерев, шум моря, музику ранку;
- відчуваю: натхнення, радість, світлу печаль.
"Книга на дотик"
Продовжте фразу: "Я беру в руки книгу і відчуваю..."
(м'який, приємний на дотик глянець; неповторне торкання пальцями до шорстоко паперу, трохи пожовклого по кутах...")
"Пісня героя"
Письменник В. Шукшин любив порівнювати життя людини з піснею. Про знайомих він говорив: "Прожив, як пісню проспівав". І уточнював: "Проспівав її пречудово" або навпаки: "Кепсько проспівав".
- А яку пісню "проспівав" герой нашого твору?